کمک میخواهید؟ تماس با ما: 09366067237

رگلاژ درب 206

فهرست مطالب صفحه

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که خودروی پژو 206 دارید و برای چندین سال است که صاحب آن هستید باید توجه داشته باشید که هر چند سال یکبار درب‌ها آن را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که به خوبی باز و بسته می‌شوند و سر جای خود قرار می‌گیرند؛ اگر هنگام بستن درب خودرو متوجه شدید که درست سر جایش قرار نمی‌گیرد یعنی به رگلاژ کردن نیاز دارد.

اگر فکر می‌کنید که تنظیم نبود درهای ماشین موضوع خیلی مهمی نیست باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید چرا که همین موضوع ناچیز و بد باز و بسته شدن درها در مرور زمان می‌تواند باعث استهلاک خودروی شما شود.

اما لازم به ذکر است که بدانید رگلاژ کردن درب خودروی پژو 206 یا هر خودروی دیگری کار خیلی سختی نبوده و اگر کمی استعداد فنی داشته باشید و به اصطلاح دست به آچار باشید، به راحتی می‌توانید آن را تعمیر کنید؛ اما اگر هیچ استعدادی در این زمینه نداشته و تنها کار را خراب‌تر می‌کنید بهتر است که از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

طریقه رگلاژ

اکثر مواقع رگلاژ درب جلو یا عقب پژو 206 مربوط به لولا درب میباشد که لولا درب بالایی و پایینی با اچار کشی برطرف میشود. بخش دیگر مربوط به نوارجات لاستیکی دور درب ها میباشد .

اما اگر خودتان تصمیم به تعمیر گرفتید باید ابتدا روکش درب را خارج کنید تا بتونید جزئیات و قطعات مکانیکی داخل آن را به راحتی مشاهده کنید تا پی ببرید که مشکل دقیقا کجاست و کدام قطعه خراب شده است.

برای اینکه بتوانید روکش درب را باز کنید باید ابتدا به سراغ باز کردن پیچ‌هایی بروید که نزدیک پنجره، پشت دسته داخلی و زیر تکیه‌گاه قرار دارند؛ سپس با کمک یک پیچ گوشتی دو پهلو از قسمت درز درب تکیه‌گاه را بالا بکشید تا روکش آزاد شود. زمانی که پنل را جدا می‌کنید پرچ‌های پلاستیکی موجود در این قسمت را نیز جدا می‌شوند که در انتهای کار و تعمیر درب خودرو می‌توانید مجدد آن‌ها را متصل کنید.

حتما دقت داشته باشید که اگر انحنای میله‌ها از بین رفته باشد باید برای ایجاد کشش لازم آن را کج کنید و به‌طورکلی اگر مشکل از چفت درب خودرو باشد باید آن را تعمیر کرده یا از تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید.

دلایل مهمی که باعث خراب شدن درب پژو 206 می شوند

همان‌طور که می‌دانید قطعات ریز زیادی داخل درب خودرو وجود دارد که ممکن است بعضی از آن‌ها در صورت استفاده طولانی مدت خراب شوند و در این مواقع نیاز دارید تا رگلاژ درب پژو 206 را انجام دهید. اما از جمله مهم‌ترین دلایل خراب شدن درب ماشین‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تغییر شکل میله‌های سیستم مکانیکی: میله‌های مکانیکی موجود در درب خودرو کمی انحنا دارند که اگر این انحنا وجود نداشته باشد درب به راحتی باز نمی شود؛ حال اگر این انحنا تغییر شکل بدهد باید تعمیر شود.
  2. خرابی درزگیرها: این درزگیرها در حدفاصل درب و بدنه خودرو قرار دارند که ممکن است در صورت استفاده زیاد فرسوده شوند، در این صورت باید سریع آن‌ها را تعویض کنید.
  3. شکستن دستگیره پلاستیکی بیرونی درب خودرو: با شکستن این قطعه درب ماشین باز نمی‌شود و باید سریعا ان را تعویض کنید.
  4. خراب شدن اجزای کوچک داخلی: برای تشخیص عیب کار به متخصص مراجعه کنید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *