کمک میخواهید؟ تماس با ما: 09366067237

رگلاژ کاپوت دنا

فهرست مطالب صفحه

یکی از مشکلاتی که بیشتر دارندگان خودروهای سواری به ویژه دنا با آن روبرو هستند، رگلاژ نبودن کاپوت جلو دنا است. رگلاژ نبودن باعث عدم باز و بسته شدن درب کاپوت جلو خودرو می‌شود. توجه داشته باشید که کاپوت جلو دنا از قطعات اصلی بدنه خودرو به شمار می رود که از موتور و دیگر لوازم خودرو در برابر تابش نور خورشید، ضربه، برخورد با اجسام و تصادفات جلوگیری می‌کند. بر همین اساس ما در این مقاله به نحوه رگلاژ کاپوت جلو دنا خواهیم پرداخت. پس در ادامه مطب با پارس قطعه همراه ما باشید. 

نحوه رگلاژ کاپوت جلو دنا

یکی از بخش‌های مهم وسیله نقلیه‌ای که شما انتظار دارید به درستی کار کند کاپوت جلو دنا است که رگلاژ نبودن آن مشکلاتی را ایجاد می‌کند. رگلاژ نبودن این قطعه کاربردی ممکن است حتی جان شما را نیز به هنگام رانندگی به خطر بیندازد. به همین دلیل مهم است کاپوت درب جلو دنا رگلاژ باشد تا آسیبی به شما و عزیزانتان وارد نشود. نحوه رگلاژ کاپوت جلو دنا چندان کار سختی نیست؛ چرا که شما با یک آچار و پیچ‌گوشتی به راحتی می‌توانید درب کاپوت خودرویتان را رگلاژ کنید تا به راحتی باز و بسته شود. از دلایل رگلاژ نبودن کاپوت جلو دنا که مانع از بسته شدن درب کاپوت می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

کشش نامناسب کابل

شل یا سفت بودن بیش از اندازه کشش روی کابل آزاده کننده قفل باعث می‌شود تا درب کاپوت خوب قفل نشود. بر همین اساس برای رگلاژ نمودن درب کاپوت حتماً کشش روی کابل آزاده کننده را بررسی کنید.

دستگیره نامناسب کاپوت

توجه داشته باشید زمانی قفل کاپوت به درستی کار می‌کند که قفل بر روی کاپوت و ضامن در محفظه موتور روبرو هم قرار بگیرند. اگر هر کدام از این قطعات خاموش باشند فلز روی فلز می‌افتد و درب بسته نمی‌شود.

عدم روانکاری

اگر اجزای کاپوت روانکاری نشوند ممکن است کاپوت گیر کند و درست کار نکند.

شکسته شدن فنرها

اگر فنر کاپوت از کار بیفتد درب کاپوت بسته نمی‌شود. پس در صورت عدم باز و بسته شدن کاپوت فنرها را نیز بررسی کنید.

آسیب به کاپوت

ممکن است در اثر تصادف یا بر خورد با اجسام درب کاپوت دنا بسته نشود، برای این منظور قسمت‌های آسیب‌دیده کاپوت را بررسی و در نهایت در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

رگلاژ فاصله کاپوت دنا

تنظیم نبودن فاصله کاپوت دنا باعث عدم رگلاژ شدن کاپوت جلو دنا می‌شود. توجه داشته باشید که تنظیم نبودن فاصله در محفظه موتور از روی گلگیرهای خودروست که به راحتی پس از باز کردن درب کاپوت خودرو می‌توانید آنها را مشاهده کنید. برای تنظیم نمودن فاصله کاپوت دنا لازم است مراحل زیر را انجام دهید:

  1. درب کاپوت خودرو را باز کنید
  2. پس از باز کردن درب کاپوت دو پیچ با سرپوش پلاستیکی در دو قسمت شاگرد و راننده مشاهده خواهید کرد
  3. با برداشتن سر پیچ پلاستیکی می‌توانید پیچ چهارسو را مشاهده کنید
  4. پیچ را به سمت پایین بچرخانید و  فاصله را کم کنی.  توجه داشته باشید که هر دو طرف پیچ راننده و شاگرد باید در یک سطح باشند.
  5. پس از هر بار تنظیم درب کاپوت را به آرامی بدون اینکه رها کنید ببندید. با پایین بردن بیش از اندازه پیچ‌ها درب موتور به خاطر داشتن ضربه‌گیر پلاستیکی پایین تر نمی رود.

خرید درب کاپوت دنا از پارس قطعه تامین کننده قطعات بدنه خودرو

در صورت آسیب درب کاپوت دنا کافی است برای خرید به وب‌سایت فروشگاه اینترنتی پارس قطعه مراجعه کنید و با چند کلیک ساده خرید درب کاپوت دنا خود را انجام و محصول خریداری شده را در محل تحویل بگیرید. پارس قطعه نمایندگی رسمی ایساکو انواع قطعات بدنه خودرو را با ضمانت اصل و کیفیت بالا با قیمت کارخانه در اختیار مشتریان از سراسر ایران قرار می‌دهد. تجربه یک خرید اینترنتی لذت‌بخش را با ما تجربه کنید.

همچنین قطعات دیگر مانند سپر جلو دنا و گلگیر جلو نیز قابل سفارش است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *