کمک میخواهید؟ تماس با ما: 09366067237

معرفی و بررسی خودرو لیفان x60

فهرست مطالب صفحه

کرمان موتور از اوایل دهه 1389 و پس از اعمال تحریم های اقتصادی علاقه مند به همکاری با لیفان شد. در نیمه اول دهه 1390 محصولات مختلفی از برند لیفان وارد بازار ایران شد که لیفان 520، لیفان 620 و لیفان X60 از جمله آنها می باشد. لیفان X60 در واقع نسخه کراس اوور لیفان 620 تلنت است و از موتوری مشابه نسخه سدان استفاده می کند. هدف کرمان موتور از عرضه لیفان X60 به بازار، رقابت با مدیران خودروهای کراس اوور شهری MVM X33 بود. ظاهر لیفان X60 نسبت به نسل های اول ام وی ام X33 قابل قبول تر بود و به همین دلیل لیفان X60 توانست در سال های اولیه فروش قابل قبولی را تجربه کند. با این حال، عرضه نسل دوم و سوم MVM X33 باعث تضعیف موقعیت لیفان X60 در بازار شد.

لیفان X60 از سال 1391 تا 1396 با ظاهری جدید و متفاوت از قبل به تولید رسید. و در سال های پایانی عمر آن شاهد عرضه نسخه فیس لیفت شده لیفان X60 بودیم. این مشکل باعث شده تا خریداران خودروهای جایگزین دیگری مانند MVM X33s و Jack S3s را انتخاب کنند که ظاهری جدید و آپشن های بیشتری دارند. وضعیت لیفان X60 پس از پایان تولید در سال 2017 مشخص نیست و مشخص نیست که آیا تولید این خودرو از سر گرفته خواهد شد یا خیر.

لیفان x60

بررسی لیفان X60 : طراحی بیرونی

ظاهر این خودرو در ابتدای عرضه در بازار ایران به خصوص در مقایسه با مهم ترین رقیب خود مانند MVMX 33 شیک، جذاب و اسپرت به نظر می رسد. و این ویژگی سبب شد نظر خیلی از مشتریان طبقه متوسط را به سوی خود جلب کند. استایل و طراحی چراغ های جلو و جلوپنجره تا حدودی یادآور هیوندای سانتافه 2007 است. چراغ ها در دو طرف جلوپنجره به خوبی و با ثبات قرار گرفته اند و ظاهری دوستانه برای این SUV چینی ایجاد کرده اند. در واقع باید توجه داشته باشیم که جلوپنجره گیربکس اتوماتیک با خطوط کرومی روی آن با این مدل متفاوت است.

همچنین طراحی سپر جلو لیفان X60 زیباست و دیفیوزر و فریم مشکی چراغ های مه شکن تصویری عالی برای جلوی لیفان X60 ایجاد کرده است. حجم های اعمال شده روی کاپوت و کناره خودرو نیز بدنه X60 را عضلانی و حجیم تر نشان می دهد. به طور خاص، خط شانه ها از گوشه چراغ عقب تا گلگیر جلو و همچنین شکل متمایز و بیرون زده گلگیر لیفان x60 تاثیر بسزایی در کاهش سادگی نمای جانبی آن داشته است.

در قسمت عقب خودرو، لامپ های یک تکه در دو طرف در صندوق عقب قرار گرفته اند و ظاهری نسبتاً صاف به این زاویه داده شده است. همچنین وجود دیفیوزر در قسمت پایین سپر به جذابیت بصری X60 می افزاید. به طور کلی طراحی بیرونی لیفان X60 در بازار ایران که تنوع کمتری دارد امتیاز قابل قبولی را کسب می کند و می توان گفت مشتریانی را که به دنبال یک کراس اوور اقتصادی با بودجه نسبتا کم هستند راضی می کند.

لیفان x60

مزایای لیفان X60

خدمات پس از فروش قابل قبول

این خودرو از سال 1390 در بازار ایران حضور دارد، علاوه بر شبکه نمایندگی رسمی کرمان موتور، بسیاری از نمایندگی های قطعات در تهران و شهرستان ها لوازم تزئینی و لوازم یدکی را نیز ارائه می کنند. بنابراین نیازی به نگرانی در مورد در دسترس بودن قطعات نیست. شاید چیزی که ممکن است برای شما مشکل ساز باشد تهیه گیربکس CVT اتوماتیک برای این خودرو باشد، چرا که تنها محصول لیفان غیر از X60 لیفان X50 است که با گیربکس CVT وارد بازار شده است. و به طرز عجیبی بین گیربکس آن و گیربکس اتوماتیک X60 تفاوت وجود دارد. البته تجربه نشان داده که اگر پولی در چنته داشته باشید و بخواهید خرج کنید، هر غیر ممکنی ممکن است! معرفی و بررسی خودرو لیفان x60

قیمت مناسب برای قطعات یدکی

شاید مهم ترین نکته در خرید خودرو قیمت لوازم یدکی این خودرو در بازار باشد. قیمت لوازم یدکی لیفان X60 در بازار نسبت به خودروهای داخلی مناسبتر است. البته باید به کیفیت قطعات هم توجه کرد. نباید از قطعات خودرو ارزان و بی کیفیت استفاده کنید. تا حد امکان از قطعات شرکت استفاده کنید. شما می توانید در این خصوص برای تهیه قطعات یدکی و بدنه خودرو لیفان X60 به پارس قطعه مراجعه نمایید. کارشناسان ما در امر مشاوره و راهنمایی شما برای خرید قطعات مورد نظر آماده خدمت رسانی هستند.

بررسی لیفان X60 : طراحی داخلی

طراحی کابین این خودرو طراحی نسبتا ساده و واقعا کاربردی است، همه چیز بسیار ساده و بی عیب و نقص در کابین قرار گرفته است. همچنین لازم به ذکر است که کابین این خودرو از پلاستیک ساخته شده است که طبیعتا انتظار زیادی از این خودرو وجود ندارد. اما اگر تصمیم به خرید خودرویی با کابین جدید و به روز دارید، شاید این خودرو در این بخش گزینه مناسبی برای شما نباشد زیرا طراحی آن تقریباً به یک دهه قبل می رسد.

ارزش خرید خودرو لیفان X60

رقبای لیفان X60 را می توان خودروهایی مانند ام وی ام X22، جک اس 3 و چانگان CS35 دانست. خودروهای لیفان نسبت به خودروهای چانگان ارزانتر هستند و از کیفیت و امکانات پایین تری برخوردارند اما لیفان فضای بیشتری نسبت به ام وی ام و چانگان به سرنشینان خود ارائه می دهد. در ضمن خودروی چانگان CS35 نسبت به خودروی لیفان X60 از ایمنی بیشتر و مصرف سوخت کمتری برخوردار است. کلا این ماشین با تخفیف بالا دست دومش زیاد خوب نیست ارزش خرید نداره. اگر بودجه بیشتری دارید می توانید سری به رقبای این خودرو بزنید.

بررسی مشخصات فنی لیفان X60

لیفان X60 به یک موتور 1.8 لیتری تنفس طبیعی در دو نسخه گیربکس و اتوماتیک مجهز است که قبلا در لیفان 620 تلنت استفاده شده بود. این موتور حداکثر 126 اسب بخار قدرت و 168 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. برای سیستم انتقال قدرت لیفان X60 از جعبه دنده پنج سرعته دستی یا اتوماتیک CVT نیز استفاده شده است. گیربکس CVT لیفان X60 نیز دو حالت اسپرت و برفی را در اختیار راننده قرار می دهد. گیربکس CVT برای استفاده در خودروهای اقتصادی مناسب است و مصرف سوخت ترکیبی لیفان X60 8.7 لیتر در هر صد کیلومتر است که در مقایسه با سایر رقبای بازار ایران رقم مطلوبی است.

خرید بدنه لیفان X60 از پارس قطعه

با توجه به مشکل و خرابی های پیش آمده باید قطعات یدکی خریداری کنید. یکی از اقلام پرکاربرد و میزان تقاضا برای آن، لوازم جانبی بدنه لیفان X60 است. در ادامه نگاهی به برخی از این لوازم جانبی و قطعات خواهیم داشت.

سقف ها، درها و کاپوت : قطعات بدنه لیفان X60 مانند درها یا کاپوت ممکن است در تصادفات جاده ای آسیب ببینند یا با تورفتگی مواجه شوند. در بسیاری از موارد، این مشکلات با تعمیر وصافکاری و رنگ کاری توسط کارشناسان پارس قطعه حل می شوند. اما اگر آسیب دیدگی خودرو با این موارد حل نشد، می توانید محصول مورد نظر خود از طریق پارس قطعه تهیه نمایید. درب صندوق و درب های x60 از پارس قطعه قابل تهیه است.

سپر: یکی از مواردی که در اثر ضربه یا حتی تکه تکه شدن احتمال خرابی آن بیشتر است سپر خودرو است. این قطعه وظیفه محافظت از بدنه خودرو و دفع ضربه را بر عهده دارد. اما ممکن است به دلایل خاصی نیاز به تعویض داشته باشد. در صورت نیاز می توان قطعات یدکی لیفان X60 را خریداری کرد.

چراغ ها: یکی دیگر از موارد تشکیل دهنده بدنه خودرو، چراغ های جلو و عقب خودرو است که در اثر برخورد و ضربه های احتمالی شکسته یا آسیب می بینند. برای تعویض این قطعات می توانید به فروشگاه مراجعه کرده و چراغ جلو، راهنما، چراغ عقب و سمت راست را انتخاب و سفارش دهید.

گلگیر: یکی دیگر از قطعاتی که حتی در یک تصادف جزئی ممکن است آسیب ببیند و بشکند، گلگیر خودرو است. به عبارت دیگر با هر ضربه ای که به سپر وارد می شود، گلگیر خم می شود. در این مواقع می توانید هنگام خرید لوازم یدکی لیفان X60 قطعه مورد نیاز خود را خریداری کنید.

شما می توانید برای تهیه تمام قطعات بدنه و دیگر لوازم جانبی خودرو لیفان X60 به فروشگاه پارس قطعه مراجعه نمایید. و با ذکر نام محصول و آسیب دیدگی ناحیه مورد نظر خدمات ما را در این خصوص دریافت نمایید. از مزایای شرکت پارس قطعه می توان به خرید آسان، کیفیت بالای قطعات بدنه و لوازم جانبی و همچنین قیمت استثنایی محصول اشاره کرد.

لیفان x60

انواع بدنه در خودرو لیفان X60

این خودرو با کیفیت بالایی طراحی شده و قدرت بالایی دارد. اما پس از مدتی نیاز به تعویض قطعات ایجاد می شود. و ممکن است در اثر تصادفات یا حوادث ناگوار بدنه، سپر و دیگر قسمت های خودرو آسیب ببیند. در چنین مواقعی برای شما دو راهکار وجود دارد. یا می توانید با توجه به میزان اسیب و همچنین قطعه مورد نظر اقدام به خرید قطعات فابریک نمایید. اما لازم به ذکر است که پیدا کردن قطعات فابریک این خودرو کار چندان راحتی نیست. معرفی و بررسی خودرو لیفان x60.

دومین راهکار که شما می توانید به راحتی انجام دهید به این صورت است که با کارشناسان ما در پارس قطعه تماس گرفته و با ذکر ناحیه مورد نظر و همچنین کد رنگ مربوطه درخواست خود را برای رنگ بدنه ثبت نمایید. پیشنهاد ما به شما انتخاب این روش است چرا که علاوه بر پرداخت هزینه کمتر، قطعه ایی مشابه با نمونه فابریک دریافت می کنید. به این دلیل که فرایند رنگ ریزی در پارس قطعه مطابق با استاندارد های روز و همچنین داخل کوره صنعتی انجام می شود. که این امر سبب می شود رنگ مورد نظر بسیار طبیعی تر و کاملا مشابه با نمونه اصلی ایجاد شود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *