کمک میخواهید؟ تماس با ما: 09366067237

انواع رنگ

فهرست مطالب صفحه

[vc_row][vc_column][porto_container][ultimate_heading main_heading=”انواع رنگ , پارس قطعه – فروش قطعات بدنه خودرو” margin_design_tab_text=””][/ultimate_heading][vc_column_text]رنگ از چهار بخش کلی تشکیل شده است که وجود یا عدم وجود ذرات فلزی در ترکیب، وابسته به نوع رنگ که در ادامه توضیح داده خواهد شد می باشد . ترکیبات اصلی رنگ در شکل زیر نشان داده شده است.
رزین ماده ایست که رنگدانه ها را بهم اتصال داده و به لایه رنگ جلا و قوام می بخشد . رنگدانه یا پیگمنت پودرهای رنگین قابل انحلال در آب یا حلال هستند
عاملی است که باعث حل Solvent که باعث پوشش رنگی می شوند . حلال یا کردن رزین می شود . تینر مایعی است که برای رقیق نمودن و بدست آوردن غلظت مناسب رنگ بکار می رود.
ذرات آلومینیوم یا مس و یا دیگر فلزات در کاربردهای رنگ متالیک بکار می روند.
در بازار کشور سه نوع رنگ به صورت کلی موجود می باشند که عبارتند از رنگهای سالید یا ساده که به آنها رنگ ۲۱ نیز گفته می شود، رنگهای متالیک یا ۵۴ و رنگهای صدف یا پرل . تفاوت این ر نگ ها در افزودنیهای بکار رفته در هریک و نوع بازتاب نور تابیده شده توسط این افزودنیها می باشد.

رنگهای سالید یا ساده شامل پیگمنتهای پراکندۀ زیبایی است که کدری یکنواختی را ارائه میکند و در قبال ضخامت نرمالی از آن بازتاب نرمالی از نور را انعکاس می دهد . رنگهای متالیک شامل پیگمنتها و ذرات متالیک است که اشعه های نوری را در زوایای مختلف انعکاس می دهد.
رنگهای صدف یا پرل شامل برشهای بسیار کوچک از صفحات عنصر میکا است که بازتابهای نوری خاصی را خلق میکند که بسته به میزان نور تابیده شده و جهت نگاه کردن بیننده طیف آن تغییر می کند.

انواع رنگ , فروش قطعات بدنه خودرو , قطعات بدنه خودرو , فروشگاه آنلاین قطعات بدنه خودرو , قطعات بدنه رنگ کوره ای خودرو , قطعات بدنه رنگ فابریک, انواع اتاق رنگی خودرو[/vc_column_text][/porto_container][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *